Kryolan Belgium

Meer dan 60 jaar geleden begon Kryolan in Duitsland met de productie van professionele make-up voor theater, film en televisie. Vandaag levert Kryolan professionele make-up in meer dan 80 landen in de vijf werelddelen en is het erkende merk voor de professionele make-up artiesten.

Sinds november 2004 verdeelt Kryolan-Belgium de producten van Kryolan in België.

Kryolan-Belgium heeft een 5-tal medewerkers in dienst voor het magazijn, de cash & carry en de verkoop.

Audit

Een HR-Audit evalueert alle onderdelen van het Human Resources Management. Het eerste doel van de HR-Audit is om te bepalen of aan alle wettelijke verplichtingen inzake HR voldaan wordt en welke acties eventueel kunnen ondernomen worden om dit in orde te brengen. Daarnaast evalueert een HR-Audit ook de HR-processen en welke acties eventueel kunnen ondernomen worden om deze te optimaliseren.

De HR-Audit baseert zich in de eerste plaats op een aantal documenten die in elk bedrijf beschikbaar (zouden moeten) zijn. Op basis van de analyse van deze informatie, wordt daarna tijdens een interview met de verantwoordelijke voor HR meer gedetailleerde informatie verzameld over mogelijke probleemgebieden.

Bij Kryolan Belgium resulteerde de audit in een update van het arbeidsreglement en het opstellen van een aantal richtlijnen en documenten én in de beslissing om subsidies aan te vragen bij Co-Valent en KMO-portefeuille voor de opleidingen die worden georganiseerd voor de medewerkers. Om de toekomstige groei te ondersteunen wordt met behulp van de adviescheque van Co-Valent het HR-beleid geprofessionaliseerd.

Opleidingen & subsidies

Christel Dehaes zorgde voor de aansluitingen bij Co-Valent en bij KMO-portefeuille. Christel Dehaes verzamelt de informatie, stelt de dossiers samen en dient ze in. Kryolan-Belgium ontvangt nu subsidies voor alle opleidingen die worden georganiseerd voor de medewerkers.

Christel Dehaes volgt de opleidingsbehoeften van de medewerkers op schrijft ze in. De opleidingen van Co-Valent en VDAB genieten de voorkeur, maar indien nodig wordt ook een beroep gedaan op commerciële opleidingsorganisaties.

Professionalisering HR

Om aanwervingen efficiënter en objectiever te laten verlopen en te zorgen dat medewerkers ruimer inzetbaar, meer betrokken en gemotiveerd zijn, wordt het volledige HR-beleid geprofessionaliseerd. Dat betekent o.a. het opstellen van een competentiewoordenboek op maat van het bedrijf, het opstellen van competentieprofielen en functieprofielen, het uitwerken van de selectieprocedure met een gestructureerde aanpak om vacatures bekend te maken, een gestructureerd interview en een praktijktest, het uitwerken van het onthaalbeleid en het opstellen van een opleidingsplan.

Johan Wijns: "Ik heb nu een klankbord dat gespecialiseerd is in HR, maar ook de relatie van HR met de rest van mijn bedrijfsbeleid perfect begrijpt."

Contacteer mij

Heb je vragen?

Wil je op de hoogte gehouden worden als er een nieuwe blogpost verschijnt? Wil je graag bespreken wat ik voor jou kan doen tijdens een persoonlijk gesprek? Heb je een vraag die per e-mail kan beantwoord worden?
Wat ook de reden is dat je mij wil spreken, laat hier je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Blog

Hoe kies ik een sociaal secretariaat voor mijn KMO?

Ofwel bij de aanwerving van de eerste werknemer ofwel na enkele jaren, is het nuttig om een evaluatie van enkele sociale secretariaten te doen. Een sociaal secretariaat is immers een belangrijke partner voor de KMO-bedrijfsleider, zowel voor de correcte en tijdige betaling van het loon als voor sociaaljuridisch advies bij alle mogelijke personeelsaangelegenheden.