Hoe kies ik een sociaal secretariaat voor mijn KMO?

Ofwel bij de aanwerving van de eerste werknemer ofwel na enkele jaren, is het nuttig om een evaluatie van enkele sociale secretariaten te doen. Een sociaal secretariaat is immers een belangrijke partner voor de KMO-bedrijfsleider, zowel voor de correcte en tijdige betaling van het loon als voor sociaaljuridisch advies bij alle mogelijke personeelsaangelegenheden.

Lees meer

Hoe kan ik een bonus toekennen aan de werknemers?

Het systeem van de niet-recurrente resultaatsgebonden voordelen (CAO 90) laat toe om op een fiscaal interessante manier een bonus toe te kennen aan de werknemers als ze de doelstellngen van het bonusplan behalen.

Lees meer

Waar plaats ik mijn vacature om de juiste kandidaten aan te trekken?

Als je de vacature hebt opgesteld, kan je die alvast publiceren op alle platformen waarvoor je niet extra moet betalen. Als dat niet volstaat, zijn er nog heel wat andere mogelijkheden.

Lees meer


Oudere werknemers aanwerven

Als werkgever kan je concrete acties ondernemen om oudere werknemers aan te werven en in dienst te houden.

Lees meer

Review: "Mijn baas kiest voor mijn talent"

Na een inspirerende presentatie door Luk Dewulf, besloot ik om het boek "Mijn baas kiest voor mijn talent" te lezen. Een aanrader voor elke leidinggevende !

Lees meer

Help ! We hebben te veel werk – Ik heb een nieuwe medewerker nodig

Bij een mismatch tussen wat er zou moeten geproduceerd worden en het aantal beschikbare medewerkers is de aanwerving van een nieuwe medewerker niet de enige en niet altijd de beste oplossing.

Lees meer


Hoe stel ik een functieprofiel op?

Een functieprofiel is een hulpmiddel om de juiste kandidaat te vinden voor de functie die vandaag en morgen moet ingevuld worden. Zoek geen witte raaf of een schaap met 5 poten, maar de beste kandidaat voor nu en de nabije toekomst.

Lees meer

Hoe stel ik een vacature op?

Een goed opgestelde vacature trekt de juiste kandidaten aan en helpt om het sollicitatieproces voor iedereen zo efficiënt en effectief mogelijk te laten verlopen.

Lees meer

Contacteer mij

Heb je vragen?

Wil je op de hoogte gehouden worden als er een nieuwe blogpost verschijnt? Wil je graag bespreken wat ik voor jou kan doen tijdens een persoonlijk gesprek? Heb je een vraag die per e-mail kan beantwoord worden?
Wat ook de reden is dat je mij wil spreken, laat hier je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Tevreden klanten

Amoda

Met meer dan 10 werknemers, werd het voor Annik Van Hove, de zaakvoerder van Amoda, wel heel erg druk. Ze besloot om voor HR een beroep te doen op externe hulp. Sinds november 2016 werkt Christel Dehaes 1 dag per week als HR Consultant voor Amoda. Door een aantal taken over te dragen aan Christel Dehaes, worden die taken systematischer opgevolgd en kan Annik zich concentreren op de groei van het bedrijf.